BMW Pechhulpverlening (EMC)

Met BMW Mobile Care als mobiliteitsgarantie

BMW Mobile Care is een veelomvattend pakket mobiliteitsservices. Daarmee kunt u tot 5 jaar na de eerste toelating van uw BMW rekenen op uitgebreide pechhulp. Met BMW Extended Mobile Care kunt u ook daarna - wanneer u maar wilt - gebruik maken van al deze hoogwaardige mobiliteitsservices. Tot uw BMW de leeftijd van 10 jaar bereikt.

Bij pech is de BMW Group Service Centrale 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar. U krijgt direct een deskundige aan de lijn, die u met tips meestal weer op weg kan helpen. Anders wordt hulpverlening ter plaatse geregeld: door de dichtstbijzijnde BMW dealer, Erkend Service Partner of door een professionele hulpdienst. Eén telefoontje is voldoende:

0800 0357 bij pech met uw BMW in Nederland
+31 88 0357 357 bij pech met uw BMW in het buitenland

Pand BMW Den Haag
Neem contact op

Wij stellen uw vragen op prijs.

Uw mobiliteitsgarantie

Pechhulp van BMW Mobile Care hangt bijvoorbeeld af van uw situatie en de locatie van uw BMW. Sommige diensten zijn beperkt in tijd of vergoeding. Meer hierover vindt u bij 'Zekerheden' hieronder en in het BMW Mobile Care Reglement. Assistentie wordt tot 5 jaar na eerste toelating verleend op basis van het kenteken. De BMW Service Card is hierbij een hulpmiddel.
Bij pech met uw BMW op snelwegen en buiten de openingstijden van de meeste BMW dealers - van 17.00 tot 07.00 uur - zal de BMW Group Service Centrale altijd een professionele hulpdienst inschakelen. Bij schade en/of ongevallen kunt u geen beroep doen op de BMW Group Service Centrale. Raadpleeg hiervoor de voorwaarden van uw autoverzekering.

Uw mobiliteitsgarantie na 5 jaar

BMW Mobile Care en het BMW Privileges programma lopen tot 5 jaar na aflevering van een nieuwe BMW of 2 tot 5 jaar na aankoop van een BMW Premium Selection - afhankelijk van de leeftijd.
Daarna kunt u met BMW Extended Mobile Care steeds een jaar bijtekenen – tot uw BMW de leeftijd van 10 jaar bereikt. Daarmee bent u verzekerd van uitgebreide pechhulp met mobiliteitsgarantie en ontvangt u de BMW Service Card. Daarnaast krijgt u bij aanschaf van BMW Extended Mobile direct de BMW Privileges ‘Gold’ status.
BMW Extended Mobile Care kunt u na elke BMW olieservice, BMW Zomer- of Wintercheck of een APK bij de BMW dealer of BMW Erkend Service Partner aanschaffen - voor slechts € 55,- per 12 maanden. Een geruststellende gedachte. En het is zo’n 60% voordeliger dan vergelijkbare pechhulp producten.

Uw zekerheden

Hieronder kunt u lezen waar u bij onverhoopte pech onderweg op kunt rekenen. U vindt er ook de antwoorden op veel gestelde vragen. Een volledig overzicht van gedekte evenementen, voorwaarden en uitsluitingen vindt u in het BMW Mobile Care Reglement, dat u samen met de BMW Service Card wordt toegezonden.

Voordat u met uw BMW naar het buitenland reist, adviseren wij u een reisverzekering met voertuighulppakket te sluiten, als zinvolle aanvulling op BMW Mobile Care. En als het alweer enige tijd geleden is dat uw BMW voor onderhoud in de werkplaats was, kunt u altijd een voordelige check afspreken met uw BMW dealer.

U kunt 24 uur per dag en 7 dagen per week rekenen op pechhulpverlening in heel Europa met uitzondering van Rusland, Wit-Rusland en de Oekraïne. De Pechhulp ter plaatse wordt verleend door de dichtstbijzijnde BMW dealer, BMW Service Partner of een professionele hulpdienst.

De BMW Group Service Centrale biedt pechhulp wanneer het door een technische storing aan de BMW niet mogelijk is om verder te rijden. Maar ook bij één lekke band. Als uw BMW met runflatbanden is uitgerust en een nieuwe band niet binnen vier uur beschikbaar is, heeft u recht op vervangend vervoer.

Bij het oplossen van problemen door bijvoorbeeld het afsluiten van uw BMW terwijl de sleutel er nog in zit, verlies van uw autosleutels, tanken van de verkeerde brandstof of een lege tank organiseren wij graag de hulpverlening voor u, maar u heeft geen recht op vervangend vervoer. Als deze problemen niet ter plaatse te verhelpen zijn, wordt uw BMW naar de dichtstbijzijnde BMW dealer of BMW Erkend Service Partner getransporteerd.

Als een storing in Nederland niet ter plaatse kan worden verholpen, kunt u zelf kiezen waar uw BMW het beste naar toe gebracht kan worden: uw eigen of een andere BMW dealer of BMW Erkend Service Partner - een unieke service. Als u gebruik maakt van een vervangende (huur) auto, kunt u deze bij het afhalen van uw BMW op hetzelfde dealeradres weer inleveren.

Strandt u in het buitenland, dan wordt uw BMW altijd naar de dichtstbijzijnde BMW dealer of BMW Service Partner getransporteerd. BMW laat uw mobiliteit en uw tevredenheid nooit aan het toeval over.

Heeft u bij pech met uw BMW een taxi nodig, dan komen de kosten voor een of meer taxiritten voor vergoeding in aanmerking - met een maximum van 65 euro per pechgeval.

Als u uw reis niet met uw eigen BMW kunt voortzetten, kan de BMW Group Service Centrale passend vervangend vervoer voor u organiseren, in Nederland met een maximum van 3 werkdagen, bij stranding in het buitenland maximaal 5 werkdagen. U dient altijd een geldig rijbewijs, alsmede een geldige bankpas (in Nederland) of een geldige creditcard (in Europa) te kunnen laten zien.

Wanneer u in het buitenland strandt en u zich op meer dan 50 km van uw verblijfplaats bevindt: maximaal 4 overnachtingen in ten hoogste een viersterren hotel (o.b.v. logies en ontbijt) voor alle inzittenden met een maximale vergoeding van 500 euro.

In principe geldt dat alleen kosten worden vergoed die qua aard en omvang met de BMW Group Service Centrale zijn afgesproken. In de regel nemen wij de kosten voor alle BMW Mobile Care services direct voor onze rekening. Als zich een uitzondering voordoet en u deze kosten voorschiet, dan zullen wij u deze kosten zo snel mogelijk vergoeden. Daarvoor hebben wij de originele rekeningen voor diensten waarvan u gebruik heeft gemaakt (bijv. sleepdienst) nodig, samen met een kopie van de reparatiefactuur.

De kosten van de verschillende hier vermelde diensten komen bij elkaar tot een maximum van 500 euro per pechgeval voor vergoeding in aanmerking. Een volledig overzicht van gedekte evenementen, voorwaarden en uitsluitingen vindt u in het Reglement dat u samen met de BMW Service Card wordt toegezonden. Wijzigingen en fouten voorbehouden.

BMW Mobile Care services gelden in geval van pech in de volgende Europese landen: Albanië, Andorra, België, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Groot-Brittannië, Ierland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Malta, Monaco, Montenegro, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Servië, Slovenië, Slowakije, Spanje (incl. Canarische Eilanden), Tsjechië, Turkije, Hongarije, Zweden en Zwitserland.