De nieuwe BMW 8 Serie Coupé

// 26 april 2018

Dynamische tests met de nieuwe, luxueuze sportcoupé in Wales tonen niet alleen de harmonieuze interactie tussen aandrijving en wielophanging, maar ook het brede spectrum van rijeigenschappen, variërend van raceprestaties tot lange-afstandscomfort.

In de laatste fase van het ontwikkelingsproces in de aanloop naar serieproductie toont de nieuwe BMW 8 Serie Coupé zijn volledige potentieel op het gebied van dynamiek en handling. Rijtests die momenteel in Wales plaatsvinden, zijn volledig gericht op de definitieve afstelling van de rijsystemen en het onderstel. Daarbij ligt extra nadruk op de BMW M850i xDrive Coupé, de versie die de karakteristieke kenmerken van de nieuwe, luxueuze sportcoupé op bijzonder intense wijze belichaamt. Een volledig herziene V8-motor, state-of-the-art intelligente vierwielaandrijving, actieve blokkering van het achterdifferentieel, adaptieve M dempers Professional met actieve rolstabilisatie en Integral Active Steering vormen een perfect op elkaar afgestemd geheel voor fascinerende sportiviteit en superieur comfort.

De nieuwe BMW 8 Serie Coupé

Maximale dynamiek

De nieuwe V8-motor draagt resoluut bij aan de uitzonderijke performance van de BMW M850i xDrive Coupé. Zonder gewichtstoename ten opzichte van de vorige motor nam het vermogen met 50 kW (68 pk) toe tot 390 kW (530 pk). Het maximumkoppel is met 100 Nm toegenomen tot 750 Nm bij 1.800 toeren per minuut. De achtcilindermotor is gekoppeld aan een grondig geoptimaliseerde 8-traps Steptronic sporttransmissie, die gekenmerkt wordt door een groter bereik en kortere schakeltijden.

De veelzijdigheid van de motor en het onderstel behoren tot de indrukwekkendste kenmerken. De achtcilindermotor die debuteert in de BMW M850i xDrive Coupé levert exact de juiste hoeveelheid trekkracht en sonore sound om ontspannen te cruisen. In de rijmodi Sport en Sport+ is de vermogensafgifte en het motorgeluid onmiskenbaar dynamischer. Ook de werking van de elektronisch aangestuurde dempers, de Dynamische Stabiliteits Controle (DSC) en de vierwielaandrijving wordt op minutieuze wijze afgestemd op de gekozen rijmodus.

Deze content wordt geblokkeerd

Deze content wordt niet weergegeven, omdat u geen cookies heeft geaccepteerd.